Ähtärin kaupunginhallitus linjasi 22.8.2022 pidetyssä kokouksessaan, että kaupungintalon ovet pidetään 1.9.2022 alkaen lukittuina toimistoaikaan. Pääovesta pääsee sisään ovikelloa soittamalla. Lisäksi toivotaan, että kaupunkilaiset sopivat tapaamiset viranhaltijoiden ja toimihenkilöiden kanssa jatkossa etukäteen joko puhelimitse tai sähköpostitse.
Näillä syyskuun alussa voimaan tulevilla toimenpiteillä halutaan parantaa kaupungintalon turvallisuusjärjestelyitä ja vähentää henkilöstön kuormitusta ja työn keskeytyksiä. Varaamalla tapaamisajan ennakkoon asiakkaat voivat lisäksi varmistua siitä, että viranhaltijat ovat tavattavissa ja valmistautuneita asiakkaan asioiden käsittelyyn.
Asiointipisteen palvelut (Kela, TE-toimisto, Digi- ja väestötietovirasto sekä Oikeusapu-/edunvalvonta) hoituvat jatkossakin kaupungintalolla arkisin klo 9–15 ilman erillistä ajanvarausta. Asiakkaan tulee soittaa ovikelloa ja ilmoittaa asiansa ovipuhelimeen, jolloin ovi avataan.
− Meillä on ollut kaupungintalolla tilanteita, joissa henkilöstö on kokenut väkivallan uhkaa asiakkaiden taholta. Haluamme ehdottomasti välttää tämänkaltaiset tapahtumat, korostaa sivistys- ja henkilöstöjohtaja Eija Kuoppa-aho. – Lisäksi Ähtärin kaupungilla on elokuun alusta ollut käytössä hybridityömalli, joka mahdollistaa osittaisen etätyön. Sopimalla tapaamisesta ennakkoon asiakkaat välttyvät turhilta käynneiltä, kun viranhaltija on paikalla kaupungintalolla eivätkä esim. etätyössä tai kokouksessa.
Lisätietoja:
Sivistys- ja henkilöstöjohtaja Eija Kuoppa-aho, puh. 040 572 6279, sähköposti: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.